spolupracujeme
Oliviero Toscani
Je italský fotograf světově známý svými kontroverzními reklamními kampaněmi pro italskou firmu Benetton v období od roku 1982 do 2000. Většina z těchto reklamních kampaní byla založena na poměrně sporných fotografiích, obvykle spojené s logem společnosti United Colors of Benetton natus.
- Vogue
- United Colors of Benetton
- Galleria degli Uffizi
Oliviero Toscani vydal několik fotografických publikací a patří k nejlepším evropským fotografům.
Toscani je známý jako autor reklam pro nejznámější světové značky a magazíny, autor firemních fotografií a reklamních kampaní pro Esprit, Chanel, Fiorucci, Prénatal. Jako módní fotograf pracoval pro magazíny jako například Elle , Vogue , GQ, Harper's Bazaar, Esquire nebo Stern .
Jindřich Štreit
Je český dokumentární fotograf, vysokoškolský pedagog, kurátor a organizátor kulturního života. Zaměřuje se na dokumentování života na venkově a obyvatele českých vesnic, věnoval se tématu zemědělství, potom také těžké práci v továrnách. V poslední době se věnuje mnoha sociálním tématům o drogově závislých, handicapovaných, nevidomých, vězních, starých lidech, pracovnících ve zdravotnictví, cizincích, kuřácích nebo lidech bez domova. Hodně se také věnuje sakrálním tématům.
Jindřich Štreit k roku 2023 vydal 98 knih, 103 katalogů a mnoho ilustrací knih. Jeho kniha Kde domov můj získala 1. cenu v evropské soutěži a 1. cenu v soutěži Nejkrásnější kniha v roce 2017. Měl více než 1568 samostatných výstav v České republice i v zahraničí. Je zastoupen v nejvýznamnější sbírkách v České republice i ve světě. Bylo o něm natočeno několik filmů, Jan Špáta: Mezi světlem a tmou 2000, Aleš Koudela: Jindra ze Sovince, 2006, Libuše Rudinská: Na tělo, 2018. V roce 2019 Kamil Zajíček se Štěpánkou Bieleszovou natočili film o Štreitových aktivitách v Sovinci, který získal 1. cenu v ČR a 3. cenu na světovém festivalu v Šanghaji. Za své poslání považuje Štreit svými projekty poukazovat na problémy ve společnosti, které se neřeší nebo jen velmi pomalu.
Blanka Chocholová
Je česká umělecká fotografka, kurátorka výstav a pedagožka. Od roku 1977 využívá málo obvyklé postupy, její volná tvorba se soustřeďuje na inscenované snímky, sekvence, fotografie krajin, zátišími, portréty a autoportréty. (Cykly Katalog pocitů a Fotografický snář, Zmizelý čas, Deníkové záznamy z cest, Jiné předměty, atd.)
V 90. letech 20. století vznikají profesionální týmy školící modelky a tehdy vyučuje nejen modelky v reklamních agenturách, ale později studenty Institutu tvůrčí fotografie Slezské University v Opavě. Je autorkou studijních skript (ateliérová průprava; práce s modelem a fotografování módy).
Je iniciátorem a autorem projektu Záchrana fotografických archivů renomovaných československých fotografů (Zdeněk Tmej, Karel Hájek, Karel Ludwig, Emila Medková, aj.). Jedná se o díla fotografů, kteří spolupracovali s jejím otcem ve 40. a 50. letech 20. století a pracovali hlavně pro časopisy. Jejich fotografie byly tímto způsobem publikovány, ale nikoli zvětšovány do velkých formátů, jak se později stalo zvykem pro potřeby expozic výstav a galerií. Ještě za života otce (Václava Chocholy – klasika české výtvarné a portrétní fotografie), s ním jeho fotografie nezvětšovala, seřadila a zhodnotila tak jejich uměleckou a společensky historickou hodnotu.